02 maja 2020

Kandi Steiner "Droga do ciebie"

Po kilku przeczytanych kryminałach miałam ochotę na coś lżejszego. Coś przyjemniejszego, co będzie miłą odskocznią od zła, psychopatów i trupów. Trafiłam na książkę "Droga do ciebie" zupełnie przypadkiem. Autorka jest mi kompletnie nie znana, ale to dobrze. Lubię odkrywać nowe. Po raz kolejny się nie zawiodłam i książką jestem zachwycona!

Fabuła książki jest bardzo prosta. Poznajemy 20-letnią Cooper, mieszkankę Mobile w Alabamie. Pracuje w restauracji, pomału ale systematycznie odkładając pieniądze na wymarzone studia w Waszyngtonie. Pewno dnia do restauracji wchodzi tajemniczy, nieziemsko przystojny mężczyzna. Nieśmiała Cooper przyjmuje zamówienie, przy okazji nawiązując z nim niezobowiązującą rozmowę. Wyjawia mu, że jej marzeniem jest wyjechać, zacząć życie gdzieś indziej. On ni z tego ni z owego proponuje jej wspólną podróż. Droga jaką przyjdzie im pokonać zmieni ich oboje na zawsze.

Za dużo nie ma co gadać. Książka jest po prostu warta przeczytania. Przemierzając kolejne miasta towarzyszymy tej dwójce w podróży ich życia. Ciekawy pomysł na książkę, i sama jej realizacja również zasługuje na oklaski. Ani chwilę się nie nudziłam podczas czytania. Owszem można powiedzieć, że zakończenie jest przewidywalne, że to taka słodka historyjka dla naiwnych. Zgadzam się. Ale co w tym złego? Raz na jakiś czas książka, która pozwala nam się rozmarzyć, odkleić od szarej normalności nie jest takim złym pomysłem. Na prawdę.
Brawa dla pani Steiner. Zdecydowanie sięgnę po kolejne książki jej autorstwa.
Polecam szczególnie tym, którzy mają ochotę na lekki, ale z drugiej strony dający do myślenia romans. Książka idealna na popołudnie i kawałek wieczoru. Dłużej wam nie powinno zająć jej przeczytanie.

Ocena: 8/10

6 komentarzy:

  1. Lubię, kiedy książka zmusza czytelnika do refleksji i przemyśleń, więc to coś dla mnie. Ten tytuł czeka już na moim czytniku.
    Fajnie to u ciebie więc dodaję do obserwowanych I zostają na dłużej. 😊

    OdpowiedzUsuń
  2. Książka powinna przypaść mi do gustu. Lubie takie powieści.

    OdpowiedzUsuń
  3. Miałam kilka podejść do podobnych książek i jak na razie nie jest mi z nimi po drodze, więc raczej sobie odpuszczę - przynajmniej na chwilę obecną.

    OdpowiedzUsuń
  4. Również jestem zachwycona tą powieścią :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Zainteresowała mnie ta książka, a głównie motyw podróży, który uwielbiam :D

    OdpowiedzUsuń
  6. Gdzieś już mignął mi ten tytuł, ale szczerze mówiąc, myślałam, że książka nie jest w moim stylu. Teraz myślę, że jednak jest. A przynajmniej klimatem odpowiada mojemu aktualnemu nastrojowi, bo mam ochotę na lekką, niewymagającą lekturę. :)
    Pomistrzowsku

    OdpowiedzUsuń

Staram się odpowiedzieć na każdy komentarz. Dziękuję za wizytę i zapraszam ponownie :)

Etykiety

recenzja z biblioteki thriller kryminał sensacja e-book 9/10 8/10 zakup własny 7/10 Albatros literatura współczesna zagraniczna stosik 10/10 fantasy Amber romans z półki Prószyński i S-ka autobiografia pamiętnik recenzja filmu Stephen King biografia 9+/10 horror literatura dziecięca/młodzieżowa pożyczone 5/10 6/10 Joanne Kathleen Rowling Mira Sandra Brown świat książki 7+/10 8+/10 Media Rodzina Wyzwanie - Biblioteczne Wyzwanie - Czytam literaturę amerykańską tag Czarna Owca Książnica MUZA Tess Gerritsen film polecam 2/10 4/10 James Patterson Literatura piękna Simon Beckett Wyzwanie - KLUCZNIK Znak konkurs literatura faktu literatura współczesna polska 30-Day Book Challenge Alex Kava CT David Baldacci Deborah Harkness Erica Spindler G+J Hachette Harlan Coben Kryminalne wyzwanie Mag Marginesy Nasza Księgarnia Nicholas Sparks Prima Sine Qua Non We need YA Wydawnictwo Literackie Zysk i S-ka egzemplarz recenzencki podsumowanie miesiąca 12 posterunek 12 rund 2 3/10 5+/10 6+/10 Alex Michaelides Alloma Gilbert Andrew Gross Andrew Miller Andrzej Sapkowski Anna Piecyk Anne Frasier Annie Proulx April Henry Aramis B.A Paris Bear Grylls Bukowy Las CIL Polska Camilla Läckberg Carlos Ruiz Zafon Cathy Glass Charlaine Harris Chris Tvedt Christopher Berry-Dee Claire Cook Colin Clark Colson Whitehead Corrine Sweet Czerwony smok David Lagercrantz David Peace David Shobin Downham Jenny Dziewiąta sesja E. L. James Fabryka słów Filia Francis Durbridge Frederick Forsyth Graham Masterton Gregg Hurwitz Hanna Łącka Heather Graham Holly Black Idealne matki Ira Levin Isabel Sterling Jack Higgins Jack Ketchum Jaguar James Thompson Jeanette Winterson Jenny Blackhurst Jo Nesbø Jodi Picoult John Boyne John Green Joy Fielding Julian Barnes KROPKA Kandi Steiner Katarzyna Michalak Katherine Stone Konrad Wojciechowski Krzysztof Koziołek Laura Griffin Laura Lippman Leigh Bardugo Leslie Alan Horvitz Liebster Blog Award Lifehouse Lisa Jackson Lucky Maria Turtschaninoff Marina Anderson Meg Cabot Megan Hart Michelle Kaminsky Młody Book Nicci French Nicholas Pileggi Nicholas i Micah Sparks Oficynka Olga Rudnicka Oscar Wilde PDF Pascal Patricia Cornwell Patrick McGrath Phantom Press International Pierwsze urodziny bloga REBIS Replika Richard Castle Ross MacDonald Ryszard Sadaj Rzeczpospolita Samantha Shannon Shari Lapena Sharon Owens Skrzat Sonia Draga Tahereh Mafi Vered Morgan Vesper Virginia C. Andrews W.A.B Wayne Theodore Wil Haygood Winston Groom Wojciech Chmielarz Wydawnictwo Dolnośląskie Wydawnictwo Kobiece Wyzwanie - Klasyka Horroru Zlatan Ibrahimović allegro chcę mieć dramat informacje klasyka obca literatura erotyczna literatura obyczajowa muzyka podsumowanie serii. regały na książki romasn science fiction serial superNOWA wygrane w konkursie wyzwanie Åsa Larsson Éric-Emmanuel Schmitt Łukasz Henel