23 maja 2013

Katherine Stone - Bliźniaczka

Autor-  Katherine Stone
Tytuł - Bliźniaczka / Tytuł oryginału - The other twin
Wydawnictwo -  Amber
Tłumaczenie -  Joanna Nałęcz
Rok wydania - 2003
Ilość stron -  191
Moja ocena - 5/10

Książka dla pań. Lekka, łatwa i przyjemna. Taka miała być. Miała to być przyjemna odskocznia od kryminałów, thrillerów itp, które czytam zazwyczaj. Czy książka mi się podobała? No raczej nie za bardzo... Może, sama książka nie jest zła. Historia ciekawa, pomysł na książkę był bardzo fajny. Gorzej z wykonaniem.

Gwen wychowała się w sierocińcu. Tam była kocha, miała szczęśliwe dzieciństwo. Paige wychowała się w domu, z mamą. Drogi tych dwóch kobiet krzyżują się w szpitalu, gdzie Gwen ma zrobić makijaż umierającej starszej pani, która chce wrócić na ostatnie dni do domu. Tam spotyka Gwen. Od samego początku kobiety przypadają sobie do gustu. Przyjaźń zaczyna kwitnąć. Ich bliskość zostaje poddana próbie, gdy na jaw wychodzi prawda skrywana przez 31 lat...
Katherine Stone


Historia na prawdę bardzo ciekawa. Ale jak już wspomniałam, książka mogłaby być lepiej napisana. Być może się czepiam, być może jestem za bardzo rozpieszczona przez Stephena Kinga, który w swoich książkach tworzy postacie mega charakterystyczne, który zwraca bardzo dużą uwagę na relacje między bohaterami. W "Bliźniaczce" mi tego zabrakło. Bohaterowie, niby ciekawi, ale jakoś czegoś mi w nich brakowało. To samo tyczy się relacji między nimi. Czy ktoś z was zwierzył by się z największego sekretu obcej osobie? Wątpię. Tak zrobiła Gwen. Przyjaźń między nimi dwiema "wybuchła" od razu. Naciągane to wszystko. Książka napisana na "odwal się", przynajmniej ja to tak odczułam. Gdyby autorka bardziej rozwinęła relacje między bohaterami, byłoby znacznie lepiej.

"A spisek, bo spisek istniał na pewno, był dziełem przeznaczenia. Przeznaczenie skrzyżowało drogi Paige Forrester i Gweneth St. James. A po pewnym namyśle nie było już tak trudno uwierzyć, że tak musiało się stać"

Zaczęłam od minusów, czyli niezbyt zachęcająco. Książka ma swoje plusy. Jak już napisałam - ciekawa historia, z zakończeniem co najmniej szokującym. Po drugie, i chyba najważniejsze - czy matka może wiedzieć, że gdzieś tam jest jej dziecko? Czy podświadomie wie, że ktoś, kiedyś odebrał jej córkę? Claire Forrester, to zdecydowanie najciekawsza postać w tej książce. Zbyt wcześnie straciła męża, przez większość życia żyła z dziwną pustką. Była nieszczęśliwa. Na szczęście wszystko skończyło się dobrze...

Podsumowując - historia ciekawa, wykonanie złe. Ale nie zrażam się do Katherine Stone. Książkę polecam fanom tego typu powieści, fanom Danielle Steel i Jayne Ann Krentz.

10 komentarzy:

  1. Książka kompletnie nie dla mnie, męczyłabym ją strasznie. Chyba nawet Danielle Steel potrafi o wiele lepiej pisać, wrzucanie ich do jednego worka może być krzywdzące.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ale z drugiej strony, możliwe, że tylko ta książka Katherine Stone nie wyszła :) Potencjał ma. Jestem ciekawa jak z innymi jej książkami będzie.

      Usuń
  2. Nie lubię zbytnio Danielle Steele więc i po tę powieść nie sięgnę...

    OdpowiedzUsuń
  3. Również nie moja tematyka, niestety.

    OdpowiedzUsuń
  4. Szkoda, że te relacje między bohaterkami wg Ciebie nie wyszły pisarce, choć przyznam że opis książki ciekawy, może kiedyś wpadnie w moje ręce to raczej nie odmówię.

    OdpowiedzUsuń
  5. Raczej nie dla mnie. Steel mnie denerwuje i ogólnie nie przepadam za obyczajówkami.
    Pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
  6. Zainteresował mnie temat bliźniaczek spotkanych po latach, być może dam jej szansę:)

    OdpowiedzUsuń
  7. jednak myśle, że za bardzo przyzwyczaiłaś się do stylu Stephena Kinga i trudno będzie ci dostrzeć w mało ambitnych książkach coś nowego. Też tak miałam. Kiedyś w twórczości Kinga siedziałam i prawde powiedziwaszy nic innego oprócz jego książek nie czytałam, co można wywnioskowac z moich pierwszych recenzji, które dotyczyły przeważnie książek tego autora :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Podoba mi się okładka tej książki. Być może zajrzę.

    OdpowiedzUsuń

Staram się odpowiedzieć na każdy komentarz. Dziękuję za wizytę i zapraszam ponownie :)

Etykiety

recenzja z biblioteki thriller kryminał sensacja e-book 9/10 8/10 zakup własny 7/10 Albatros literatura współczesna zagraniczna stosik 10/10 fantasy Amber romans z półki Prószyński i S-ka autobiografia pamiętnik recenzja filmu Stephen King biografia 9+/10 horror literatura dziecięca/młodzieżowa pożyczone 5/10 6/10 Joanne Kathleen Rowling Mira Sandra Brown świat książki 7+/10 8+/10 Media Rodzina Wyzwanie - Biblioteczne Wyzwanie - Czytam literaturę amerykańską tag Czarna Owca Książnica MUZA Tess Gerritsen film polecam 2/10 4/10 James Patterson Literatura piękna Simon Beckett Wyzwanie - KLUCZNIK Znak konkurs literatura faktu literatura współczesna polska 30-Day Book Challenge Alex Kava CT David Baldacci Deborah Harkness Erica Spindler G+J Hachette Harlan Coben Kryminalne wyzwanie Mag Marginesy Nasza Księgarnia Nicholas Sparks Prima Sine Qua Non We need YA Wydawnictwo Literackie Zysk i S-ka egzemplarz recenzencki podsumowanie miesiąca 12 posterunek 12 rund 2 3/10 5+/10 6+/10 Alex Michaelides Alloma Gilbert Andrew Gross Andrew Miller Andrzej Sapkowski Anna Piecyk Anne Frasier Annie Proulx April Henry Aramis B.A Paris Bear Grylls Bukowy Las CIL Polska Camilla Läckberg Carlos Ruiz Zafon Cathy Glass Charlaine Harris Chris Tvedt Christopher Berry-Dee Claire Cook Colin Clark Colson Whitehead Corrine Sweet Czerwony smok David Lagercrantz David Peace David Shobin Downham Jenny Dziewiąta sesja E. L. James Fabryka słów Filia Francis Durbridge Frederick Forsyth Graham Masterton Gregg Hurwitz Hanna Łącka Heather Graham Holly Black Idealne matki Ira Levin Isabel Sterling Jack Higgins Jack Ketchum Jaguar James Thompson Jeanette Winterson Jenny Blackhurst Jo Nesbø Jodi Picoult John Boyne John Green Joy Fielding Julian Barnes KROPKA Kandi Steiner Katarzyna Michalak Katherine Stone Konrad Wojciechowski Krzysztof Koziołek Laura Griffin Laura Lippman Leigh Bardugo Leslie Alan Horvitz Liebster Blog Award Lifehouse Lisa Jackson Lucky Maria Turtschaninoff Marina Anderson Meg Cabot Megan Hart Michelle Kaminsky Młody Book Nicci French Nicholas Pileggi Nicholas i Micah Sparks Oficynka Olga Rudnicka Oscar Wilde PDF Pascal Patricia Cornwell Patrick McGrath Phantom Press International Pierwsze urodziny bloga REBIS Replika Richard Castle Ross MacDonald Ryszard Sadaj Rzeczpospolita Samantha Shannon Shari Lapena Sharon Owens Skrzat Sonia Draga Tahereh Mafi Vered Morgan Vesper Virginia C. Andrews W.A.B Wayne Theodore Wil Haygood Winston Groom Wojciech Chmielarz Wydawnictwo Dolnośląskie Wydawnictwo Kobiece Wyzwanie - Klasyka Horroru Zlatan Ibrahimović allegro chcę mieć dramat informacje klasyka obca literatura erotyczna literatura obyczajowa muzyka podsumowanie serii. regały na książki romasn science fiction serial superNOWA wygrane w konkursie wyzwanie Åsa Larsson Éric-Emmanuel Schmitt Łukasz Henel