29 lipca 2013

Heather Graham - Noc śmierci

Autor: Heather Graham
Tytuł: Noc śmierci
Tytuł oryginalny: Deadly Night
Kategoria: Literatura piękna
Gatunek: thriller/sensacja/kryminał
Cykle: Dziedzictwo braci Flynn (tom: 1)
Wydawnictwo: Mira
Tłumaczenie: Wiktoria Mejer
Rok wydania: 2009 
Ilość stron: 288
Moja ocena: 7/10


Na książki pani Graham "czaiłam się" już jakiś czas. W sumie nie wiem dlaczego, aż tak mi na tym zależało. Mój instynkt czytelniczy podpowiadał mi, że ta pani będzie pisać książki takie, jakie lubię. Poszczęściło mi się, i trafiłam w bibliotece na "Noc śmierci" Czy warto było czekać? Ooo tak!

Jest rok 1863. Okolice Nowego Orleanu. Wojna niszczy wszystko i wszystkich dookoła. Jest dom. Plantacja Flynnów. To tam rozegra się cały ten koszmar. Koszmar gdzie dwóch kuzynów zabiło się nawzajem, kobieta która wyskoczyła z balkonu, bo to było mniejsze zło, jak się później okazało. Jeden trup koło drugiego. Istny koszmar.

Chwila obecna. Trzej bracia Flynn - Aidan, Jeremy i Zach odziedziczają w spadku po ciotce, o której zresztą nie wiedzieli, Amelii, starą plantację. Na początku nie jest im to zbytnio na rękę, no bo na co im ta stara chałupa? Ale po dłuższych dyskusjach dochodzą do wniosku, że odremontują stary dom i będą w nim urządzać imprezy charytatywne, a cały dochód przeznaczą na dzieci osierocone przez Katrinę (niewtajemniczonym przypomnę, że był to huragan :) ). W międzyczasie bracia poznają Kendall, która opiekowała się Amelią. Początki między nią z najstarszym bratem, Aidenem nie są najlepsze. On podejrzewa ją o chciwość, o to, że opiekowała się starą kobietą dla pieniędzy, żeby odziedziczyć dom. Ona uważa, że Aidan to niewiarygodnie arogancki, podejrzliwy dupek. Jak sami widzicie początek nie był najlepszy. Z czasem się poznali i zmienili zdanie o sobie nawzajem, aż w końcu wylądowali w łóżku. W międzyczasie w mieście zaczynają dziać się dziwne rzeczy. Ginie młoda kobieta. Kendall ma zwidy. Jakimś cudem jest w stanie przewidzieć niebezpieczeństwo. Żeby tego wszystkiego było mało, w domu Flynnów pojawiają się starzy lokatorzy. Czego chcą? Czy w mieście grasuje seryjny morderca?

W tej książce dzieje się tak dużo, że ciężko jest mi napisać sensowną recenzje bez spoilerowania.To co napisałam u góry to dopiero początek. Czy jestem zadowolona z pierwszego spotkania z panią Graham? Hell Yeah! Spodziewałam się dobrego thrillera, a dostałam książkę w stylu Kinga! No więc czego chcieć więcej? Teraz pewnie zastanawiacie się w którym momencie Graham i King są do siebie podobni. Ok, wytłumaczę o co mi chodzi. Chodzi o te wszystkie paranormalne sprawy, np. gdy Kendall wróży z kart, i nagle karta Śmierci zaczyna się śmiać. Autentycznie zaczyna się śmiać. Duchy. W "Nocy śmierci" mamy akurat do czynienia z dobrymi duchami, więc nie ma trzaskania drzwiami i tego typu rzeczy. Książka działa na wyobraźnię, a o to przecież chodzi, prawda?
Heather Graham
Jeśli ktoś przeczytał informacje o książce na samej górze, zauważył, że jest to książka z serii "Dziedzictwo braci Flynn". Jak brałam tą książkę z biblioteki nie zauważyłam tego. Dzięki Bogu wzięłam tom I :)
tom II to "Krwawe żniwa" a III "Zabójczy dar". Jestem strasznie ciekawa jakie będą dalsze losy tych braci. Polubiłam ich. Ciekawe osobowości, ciekawe charaktery. Z przyjemnością sięgnę po dalsze części. O ile będą dostępne w bibliotece, oczywiście :)

Nie owijając w bawełnę - POLECAM! Nudzić się z tą książką nie będziecie, to wam gwarantuję!


A teraz idę się wyszykować, i biegnę do biblioteki po HP :D Miłego dnia wszystkim :*

14 komentarzy:

  1. O pani Graham słyszałam, ale nie dane mi było czytać jej ksiazek (jeszcze:)). Również się na nie czaje :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Ja również o autorce słyszałam, i to wiele dobrego. Mam nadzieję że będzie dane mi przeczytać :D

    Natchnęłaś mnie.. Też idę po HP! :P

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Na prawdę warto. Fajnie pisze, książka mnie wciągnęła.

      Cieszę się, że natchnęłam Cię :) Ciekawe czy seria z HP jest na prawdę taka dobra, jak się mówi :) Zobaczymy :D

      Usuń
  3. Też mi ta książka przypadła do gustu, jestem ciekawa kolejnych części o pozostałych braciach. :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Ostatnio w bibliotece miała drugą część tej serii, będę się rozglądać za pierwszą :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ciekawe czy mi się poszczęści, i znajdę 2 część :D

      Usuń
  5. Podoba mi się okładka i myślę, że wnętrze też może mi przypaść do gustu :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Okładka bardzo fajna! W sumie to chyba ze względu na nią wzięłam tę książkę ;d

      Usuń
  6. Nie miałam jeszcze okazji zapoznać się z twórczością tej Pani, muszę jak najszybciej nadrobić zaległości :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Rozejrzę się za tą książką w bibliotece, brzmi naprawdę intrygująco. :) Swoją drogą masz świetny szablon, zwłaszcza nagłówek ogromnie mi się podoba. :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja jestem zakochana w tym szablonie! Faktycznie jest przepiękny!

      Usuń

Staram się odpowiedzieć na każdy komentarz. Dziękuję za wizytę i zapraszam ponownie :)

Etykiety

recenzja z biblioteki thriller kryminał sensacja e-book 9/10 8/10 zakup własny 7/10 Albatros literatura współczesna zagraniczna stosik 10/10 fantasy Amber romans z półki Prószyński i S-ka autobiografia pamiętnik recenzja filmu Stephen King biografia 9+/10 horror literatura dziecięca/młodzieżowa pożyczone 5/10 6/10 Joanne Kathleen Rowling Mira Sandra Brown świat książki 7+/10 8+/10 Media Rodzina Wyzwanie - Biblioteczne Wyzwanie - Czytam literaturę amerykańską tag Czarna Owca Książnica MUZA Tess Gerritsen film polecam 2/10 4/10 James Patterson Literatura piękna Simon Beckett Wyzwanie - KLUCZNIK Znak konkurs literatura faktu literatura współczesna polska 30-Day Book Challenge Alex Kava CT David Baldacci Deborah Harkness Erica Spindler G+J Hachette Harlan Coben Kryminalne wyzwanie Mag Marginesy Nasza Księgarnia Nicholas Sparks Prima Sine Qua Non We need YA Wydawnictwo Literackie Zysk i S-ka egzemplarz recenzencki podsumowanie miesiąca 12 posterunek 12 rund 2 3/10 5+/10 6+/10 Alex Michaelides Alloma Gilbert Andrew Gross Andrew Miller Andrzej Sapkowski Anna Piecyk Anne Frasier Annie Proulx April Henry Aramis B.A Paris Bear Grylls Bukowy Las CIL Polska Camilla Läckberg Carlos Ruiz Zafon Cathy Glass Charlaine Harris Chris Tvedt Christopher Berry-Dee Claire Cook Colin Clark Colson Whitehead Corrine Sweet Czerwony smok David Lagercrantz David Peace David Shobin Downham Jenny Dziewiąta sesja E. L. James Fabryka słów Filia Francis Durbridge Frederick Forsyth Graham Masterton Gregg Hurwitz Hanna Łącka Heather Graham Holly Black Idealne matki Ira Levin Isabel Sterling Jack Higgins Jack Ketchum Jaguar James Thompson Jeanette Winterson Jenny Blackhurst Jo Nesbø Jodi Picoult John Boyne John Green Joy Fielding Julian Barnes KROPKA Kandi Steiner Katarzyna Michalak Katherine Stone Konrad Wojciechowski Krzysztof Koziołek Laura Griffin Laura Lippman Leigh Bardugo Leslie Alan Horvitz Liebster Blog Award Lifehouse Lisa Jackson Lucky Maria Turtschaninoff Marina Anderson Meg Cabot Megan Hart Michelle Kaminsky Młody Book Nicci French Nicholas Pileggi Nicholas i Micah Sparks Oficynka Olga Rudnicka Oscar Wilde PDF Pascal Patricia Cornwell Patrick McGrath Phantom Press International Pierwsze urodziny bloga REBIS Replika Richard Castle Ross MacDonald Ryszard Sadaj Rzeczpospolita Samantha Shannon Shari Lapena Sharon Owens Skrzat Sonia Draga Tahereh Mafi Vered Morgan Vesper Virginia C. Andrews W.A.B Wayne Theodore Wil Haygood Winston Groom Wojciech Chmielarz Wydawnictwo Dolnośląskie Wydawnictwo Kobiece Wyzwanie - Klasyka Horroru Zlatan Ibrahimović allegro chcę mieć dramat informacje klasyka obca literatura erotyczna literatura obyczajowa muzyka podsumowanie serii. regały na książki romasn science fiction serial superNOWA wygrane w konkursie wyzwanie Åsa Larsson Éric-Emmanuel Schmitt Łukasz Henel