30 lipca 2013

J.K. Rowling - Harry Potter i Kamień Filozoficzny

Autor: Joanne Kathleen Rowling
Tytuł: Harry Potter i Kamień Filozoficzny
Tytuł oryginalny: Harry Potter and the Philosopher's Stone
Kategoria: Literatura piękna
Gatunek: Fantasy
Cykle: Harry Potter (tom: 1)
Wydawnictwo: Media Rodzina
Tłumaczenie: Andrzej Polkowski
Rok wydania: 2000
Ilość stron: 328
Moja ocena: 10/10 



Coś czuję, że to będzie najgorsza recenzja w całej mojej karierze. Dlaczego? Bo ciężko (przynajmniej mi) jest napisać coś sensownego, o książce, którą właściwie każdy zna. Ale postaram się najlepiej jak potrafię. Postaram się także nie przynudzać :)


Mamy małego Harrego, który zostaje sierotą i siłą rzeczy musi zamieszkać z ciotką Petunią, wujkiem Vernonem oraz ich synem, Dudleyem. Do 11 roku życia, Harry ma po prostu przechlapane. W domu traktują go gorzej niż psa. Ale wszystko się zmienia gdy dostaje list z Hogwartu, Szkole Magii i Czarodziejstwa. W tym momencie zaczyna się przygoda.

Bez sensu, żebym pisałam coś więcej na temat fabuły tej książki, bo raczej każdy wie o co chodzi :) Już nie chodzi o same przeczytanie książki. Ale film? Jest ktoś kto go nie oglądał? Ja z mojej strony mogę tylko wszystkich zachęcić do sięgnięcia po tę książkę, i każdą następną część. Warto! Przede wszystkim dlatego, że to świetna zabawa! Mam prawie 22 lata a w tę książkę wciągnęłam się niesamowicie, choć mniej więcej wiedziałam co się będzie działo. Na Harrego Pottera nigdy nie jest za późno. Wcześniej mnie do tej serii po prostu nie ciągnęło, wolałam kryminały, gdzie krew się leje strumieniami. Na szczęście opamiętałam się na czas, można powiedzieć. Teraz żałuję, że nie zabrałam się za to wcześniej.

Jak już napisałam, pierwsza część nie wywołała u mnie jakiegoś wielkiego zaskoczenia. Film oglądałam kilka razy, więc mniej więcej wiedziałam co się stanie. Na szczęście nie oglądałam dalszych części ekranizacji, więc każda kolejna książka będzie coraz bardziej ciekawa. Już się nie mogę doczekać :)

Nie będę się rozpisywać, bo nie wiem co mam jeszcze dodać. Tak myślę, że po skończeniu całej serii dodam jedną wielką recenzję.

Jeśli kiedykolwiek się zastanawialiście, czy zacząć przygodę z Harrym... Nie zastanawiajcie się dłużej tylko szorujcie do biblioteki i czytajcie!

A teraz nie zanudzam i uciekam czytać Komnatę Tajemnic :)

13 komentarzy:

  1. A ja nadal tej serii nie przeczytałam... wstyd!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A no faktycznie wstyd :) Ale nie ma się co łamać, wystarczy iść do biblioteki i wypożyczyć to cudo. I nadrabiać. Nadrabiać. I jeszcze raz nadrabiać :D

      Usuń
  2. Ja całą serię znam niemal na pamięć :) Jak dla mnie jest świetna. Czekam na recenzję drugiego tomu :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jest genialna! Właściwie to już jest klasyk.

      Usuń
  3. wiedziałam, że Ci się spodoba :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Uwielbiam tą serię! Czytałam ją dwa razy i powoli szykuje się do trzeciego. Bardzo mnie cieszy, że nie tylko ja to lubię.
    Pozdrawiam i Zapraszam do mnie :)

    OdpowiedzUsuń
  5. COs ostatnio duzo blogerow dodaje recenzje ksiazek z seri o Harrym Potterze :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja jakoś nie zauważyłam wielu recenzji z tej serii. Źle szukam widocznie :)

      Usuń
  6. Oglądałam tylko ekranizację:)

    OdpowiedzUsuń
  7. Jak wysoka nota, ale wcale się nie dziwię. Tylko nie wiem, jakie dasz kolejnym książkom. Moim zdaniem każda następna była lepsza od poprzedniej :)

    OdpowiedzUsuń

Staram się odpowiedzieć na każdy komentarz. Dziękuję za wizytę i zapraszam ponownie :)

Etykiety

recenzja z biblioteki thriller kryminał sensacja e-book 9/10 8/10 zakup własny 7/10 Albatros literatura współczesna zagraniczna stosik 10/10 fantasy Amber romans z półki Prószyński i S-ka autobiografia pamiętnik recenzja filmu Stephen King biografia 9+/10 horror literatura dziecięca/młodzieżowa pożyczone 5/10 6/10 Joanne Kathleen Rowling Mira Sandra Brown świat książki 7+/10 8+/10 Media Rodzina Wyzwanie - Biblioteczne Wyzwanie - Czytam literaturę amerykańską tag Czarna Owca Książnica MUZA Tess Gerritsen film polecam 2/10 4/10 James Patterson Literatura piękna Simon Beckett Wyzwanie - KLUCZNIK Znak konkurs literatura faktu literatura współczesna polska 30-Day Book Challenge Alex Kava CT David Baldacci Deborah Harkness Erica Spindler G+J Hachette Harlan Coben Kryminalne wyzwanie Mag Marginesy Nasza Księgarnia Nicholas Sparks Prima Sine Qua Non We need YA Wydawnictwo Literackie Zysk i S-ka egzemplarz recenzencki podsumowanie miesiąca 12 posterunek 12 rund 2 3/10 5+/10 6+/10 Alex Michaelides Alloma Gilbert Andrew Gross Andrew Miller Andrzej Sapkowski Anna Piecyk Anne Frasier Annie Proulx April Henry Aramis B.A Paris Bear Grylls Bukowy Las CIL Polska Camilla Läckberg Carlos Ruiz Zafon Cathy Glass Charlaine Harris Chris Tvedt Christopher Berry-Dee Claire Cook Colin Clark Colson Whitehead Corrine Sweet Czerwony smok David Lagercrantz David Peace David Shobin Downham Jenny Dziewiąta sesja E. L. James Fabryka słów Filia Francis Durbridge Frederick Forsyth Graham Masterton Gregg Hurwitz Hanna Łącka Heather Graham Holly Black Idealne matki Ira Levin Isabel Sterling Jack Higgins Jack Ketchum Jaguar James Thompson Jeanette Winterson Jenny Blackhurst Jo Nesbø Jodi Picoult John Boyne John Green Joy Fielding Julian Barnes KROPKA Kandi Steiner Katarzyna Michalak Katherine Stone Konrad Wojciechowski Krzysztof Koziołek Laura Griffin Laura Lippman Leigh Bardugo Leslie Alan Horvitz Liebster Blog Award Lifehouse Lisa Jackson Lucky Maria Turtschaninoff Marina Anderson Meg Cabot Megan Hart Michelle Kaminsky Młody Book Nicci French Nicholas Pileggi Nicholas i Micah Sparks Oficynka Olga Rudnicka Oscar Wilde PDF Pascal Patricia Cornwell Patrick McGrath Phantom Press International Pierwsze urodziny bloga REBIS Replika Richard Castle Ross MacDonald Ryszard Sadaj Rzeczpospolita Samantha Shannon Shari Lapena Sharon Owens Skrzat Sonia Draga Tahereh Mafi Vered Morgan Vesper Virginia C. Andrews W.A.B Wayne Theodore Wil Haygood Winston Groom Wojciech Chmielarz Wydawnictwo Dolnośląskie Wydawnictwo Kobiece Wyzwanie - Klasyka Horroru Zlatan Ibrahimović allegro chcę mieć dramat informacje klasyka obca literatura erotyczna literatura obyczajowa muzyka podsumowanie serii. regały na książki romasn science fiction serial superNOWA wygrane w konkursie wyzwanie Åsa Larsson Éric-Emmanuel Schmitt Łukasz Henel