24 stycznia 2013

Tess Gerritsen - Osaczona


Wydawnictwo - Mira
Rok wydania - 2012
Ilość stron - 300
Moja ocena - 10/10


Gdy tylko zobaczyłam tą książkę w bibliotece nie mogłam się doczekać, aż zacznę ją czytać. Ta pozycja była na mojej liście "muszę przeczytać/mieć"! Właściwie tej autorki nie trzeba specjalnie przedstawiać. Fani tego typu gatunku (i nie tylko, mam nadzieję) doskonale wiedzą, że ta pani pisze książki niezwykłe. Jakiś czas temu czytałam "Śladem zbrodni" i muszę przyznać, że nie specjalnie mi się podobała. Może to dlatego, że czytałam ją w wersji e-book? Nie wiem. Ale "Osaczona" to już zupełnie inna bajka. Genialna książka, którą przeczytałam w jeden dzień. Od pierwszej do ostatniej kartki książka wciąga i to na maxa, po prostu szkoda oderwać wzrok od książki.

Miranda Wood, pracuje w lokalnej gazecie, zakończyła właśnie romans ze swoim szefem, Richardem Tremainem. Gdy Miranda oświadcza mu przez telefon, że ich "związek" dłużej trwać nie może, on nie może się z tym pogodzić i mówi, że za chwilę do niej przyjedzie i porozmawiają. Ona, by uniknąć spotkania, wychodzi z domu i idzie na plażę. W tym czasie ktoś bestialsko morduje Richarda w jej mieszkaniu. Oczywiście główną podejrzaną zostaje Miranda, trafia do aresztu gdzie wiele godzin jest przesłuchiwana. Tam po raz pierwszy zauważa Chase`a, brata Richarda, który do miasta przyjeżdża na prośbę żony zmarłego. Na szczęście Miranda długo w areszcie nie musi siedzieć, ponieważ tajemniczy "ktoś" wpłaca kaucję. Na wolności coraz częściej "wpada" na Chase`a który coraz bardziej wątpi w winę Mirandy. Tak więc obydwoje zaczynają prowadzić swoje prywatne śledztwo. W międzyczasie, ktoś nieustannie próbuje zabić Mirandę... Czy zdołają odkryć prawdę? Kto za tym wszystkim stoi? 

Świetna książka z bardzo fajnym i zaskakującym zakończeniem. Mamy wątek miłosny, do którego pani Tess już nas przyzwyczaiła w swoich książkach. Na szczęście jest on tak wkomponowany w całość, że czyta się to na prawdę fajnie.
Jeśli chodzi o bohaterów. Miranda, 29-letnia kobieta, która zakochuje się w niewłaściwym mężczyźnie. Z jednej strony jej współczuję, bo jak się okazuje Richard to człowiek, który jak coś chce, to po prostu to dostaje, nie liczy się z uczuciami, a po drugie Miranda nie jest pierwsza jego kochanką... Przykre ale tacy mężczyźni niestety też istnieją. Na szczęście szybko się opamiętała i próbowała zakończyć ten związek. 
Chase - brat Richarda, jak można się domyśleć między nim a Mirandą coś zaczyna iskrzyć. Oczywiście początki były trudne...
Evelyn - żona Richarda. Rozpieszczona, wkurzająca istota. Strasznie działała mi na nerwy.
Noah - ojciec Evelyn - Co pieniądze robią z człowieka... Przykre...

Książkę polecam dosłownie każdemu. Świetny thriller romantyczny, który powinien usatysfakcjonować każdego. Fajne dialogi, postaci bardzo różnorodne, akcja non stop, no i zakończenie... Pierwsza klasa. Kolejna świetna książka pani Tess na moim koncie. Niech was 300 stron książki nie odstrasza, wręcz przeciwnie, niech was to zachęci. Książka warta każdej minuty spędzonej z nią. Dla fanów takich jak ja tego gatunki, ta książka jest obowiązkowa. 


P.S Jak się podoba nowy wygląd bloga? :) 

16 komentarzy:

  1. Wstyd się przyznać ale jeszcze nie przeczytałam żadnej książki tej autorki, lecz tą (mam nadzieje że jak najszybciej) zamierzam przeczytać.

    OdpowiedzUsuń
  2. nie kojarzę nazwiska autorki, ale może kiedyś się skusze na książkę, chociaż nie ukrywam, że to nie są moje klimaty :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
  4. Z tą autorką nie miałam jeszcze okazji się spotkać, ale po tylu pozytywnych recenzjach, wprost nie mogę się doczekać.

    PS Co do wyglądu bloga, bardzo mi się podoba, ale uważam, że trochę do ciebie nie pasuje. Ty lubisz kryminały i te klimaty zbrodni. Jasne barwy trochę mijają się z twoim gustem książkowym, ale najważniejsze by podobało się tobie:)

    OdpowiedzUsuń
  5. @Madame K.
    Zależało mi na tym, żeby blog był jasny. Nie lubię ciemnych kolorów. A czy się mija z moim gustem? Nie sądzę.

    OdpowiedzUsuń
  6. Ładnie ;)
    A co do recenzji, tyle się już pochlebnych opinii naczytałam o tej książce, że chyba czas na jej lekturę ;)

    OdpowiedzUsuń
  7. Na razie mam za sobą jedną książkę autorstwa Tess Gerritsen, a mianowicie "Chirurga". Czytało mi się bardzo dobrze, więc na pewno nie zakończę znajomości z tą autorką :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Thiller z romantycznym wątkiem? Brzmi niezwykle ciekawie. Rozejrzę się za tą książką :)

    OdpowiedzUsuń
  9. O pani Gerritsen słyszałam same dobre rzeczy, póki co spośród 'thrillerów romantycznych' znam Lisę Jackson, ale i do Tess Gerritsen się przymierzam, jak tylko wykończę facetów ;)

    OdpowiedzUsuń
  10. Ciekawie się zapowiada, ale obecnie mam tyle książek do przeczytania, że muszę sobie ją odpuścić :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Narobiłaś mi apetytu zarówno na tą książkę, jak i na samą autorkę :) Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  12. Kocham tę autorkę! Tej pozycji jeszcze nie miałam okazji przeczytać, ale jest na mojej priorytetowej liście:)

    OdpowiedzUsuń
  13. Po takiej recenzji nie pozostaje mi nic innego jak przeczytać tę książkę. Uwielbiam kryminały, a widzę, że u Ciebie będę miała wiele inspiracji. :)

    OdpowiedzUsuń
  14. Jest na mojej liście. Uwielbiam tę autorkę

    OdpowiedzUsuń
  15. Uwielbiam Gerritsen. To jedna z niewielu autorek, która sprawia, że zapominam o całym świecie :) Widziałam, że na Twojej liście "muszę przeczytać" znalazła się nowa książka Gardner :) Właśnie ją "dorwałam" i dziś, a najpóźniej jutro zaczynam czytać :)
    kolodynska.pl

    OdpowiedzUsuń

Staram się odpowiedzieć na każdy komentarz. Dziękuję za wizytę i zapraszam ponownie :)

Etykiety

recenzja z biblioteki thriller kryminał sensacja e-book 9/10 8/10 zakup własny 7/10 Albatros literatura współczesna zagraniczna stosik 10/10 fantasy Amber romans z półki Prószyński i S-ka autobiografia pamiętnik recenzja filmu Stephen King biografia 9+/10 horror literatura dziecięca/młodzieżowa pożyczone 5/10 6/10 Joanne Kathleen Rowling Mira Sandra Brown świat książki 7+/10 8+/10 Media Rodzina Wyzwanie - Biblioteczne Wyzwanie - Czytam literaturę amerykańską tag Czarna Owca Książnica MUZA Tess Gerritsen film polecam 2/10 4/10 James Patterson Literatura piękna Simon Beckett Wyzwanie - KLUCZNIK Znak konkurs literatura faktu literatura współczesna polska 30-Day Book Challenge Alex Kava CT David Baldacci Deborah Harkness Erica Spindler G+J Hachette Harlan Coben Kryminalne wyzwanie Mag Marginesy Nasza Księgarnia Nicholas Sparks Prima Sine Qua Non We need YA Wydawnictwo Literackie Zysk i S-ka egzemplarz recenzencki podsumowanie miesiąca 12 posterunek 12 rund 2 3/10 5+/10 6+/10 Alex Michaelides Alloma Gilbert Andrew Gross Andrew Miller Andrzej Sapkowski Anna Piecyk Anne Frasier Annie Proulx April Henry Aramis B.A Paris Bear Grylls Bukowy Las CIL Polska Camilla Läckberg Carlos Ruiz Zafon Cathy Glass Charlaine Harris Chris Tvedt Christopher Berry-Dee Claire Cook Colin Clark Colson Whitehead Corrine Sweet Czerwony smok David Lagercrantz David Peace David Shobin Downham Jenny Dziewiąta sesja E. L. James Fabryka słów Filia Francis Durbridge Frederick Forsyth Graham Masterton Gregg Hurwitz Hanna Łącka Heather Graham Holly Black Idealne matki Ira Levin Isabel Sterling Jack Higgins Jack Ketchum Jaguar James Thompson Jeanette Winterson Jenny Blackhurst Jo Nesbø Jodi Picoult John Boyne John Green Joy Fielding Julian Barnes KROPKA Kandi Steiner Katarzyna Michalak Katherine Stone Konrad Wojciechowski Krzysztof Koziołek Laura Griffin Laura Lippman Leigh Bardugo Leslie Alan Horvitz Liebster Blog Award Lifehouse Lisa Jackson Lucky Maria Turtschaninoff Marina Anderson Meg Cabot Megan Hart Michelle Kaminsky Młody Book Nicci French Nicholas Pileggi Nicholas i Micah Sparks Oficynka Olga Rudnicka Oscar Wilde PDF Pascal Patricia Cornwell Patrick McGrath Phantom Press International Pierwsze urodziny bloga REBIS Replika Richard Castle Ross MacDonald Ryszard Sadaj Rzeczpospolita Samantha Shannon Shari Lapena Sharon Owens Skrzat Sonia Draga Tahereh Mafi Vered Morgan Vesper Virginia C. Andrews W.A.B Wayne Theodore Wil Haygood Winston Groom Wojciech Chmielarz Wydawnictwo Dolnośląskie Wydawnictwo Kobiece Wyzwanie - Klasyka Horroru Zlatan Ibrahimović allegro chcę mieć dramat informacje klasyka obca literatura erotyczna literatura obyczajowa muzyka podsumowanie serii. regały na książki romasn science fiction serial superNOWA wygrane w konkursie wyzwanie Åsa Larsson Éric-Emmanuel Schmitt Łukasz Henel