28 marca 2013

Patricia Cornwell - Predator

Autor-  Patricia Cornwell
Tytuł -  Predator
Wydawnictwo - Prószyński i S-ka
Rok wydania - 2007
Ilość stron -  319
Moja ocena - brak.


Dzisiejsza recenzja będzie bardzo wyjątkowa...
Ta oto książka jest wyjątkowa...
Dlaczego? Zapraszam do czytania :)


Pozwolę sobie zacytować pewnego poetę: "No! No! No!"
Porażka! Masakra! Rozbój w biały dzień! Tragiczna książka... Ale po kolei.
Doczytałam tylko do 43 strony. Dalej już nie mogłam. To było ponad moje siły. Nigdy, żadna książka nie podobała mi się tak bardzo jak ta. Dlaczego?

1. Za duży chaos. Za dużo się dzieje na raz. Raz czytam o jednym, a za chwilę jesteśmy już zupełnie gdzie indziej, z innymi bohaterami, którzy moim zdaniem są tragiczni, mało przekonujący, sztuczni.
2. Dialogi niesamowicie sztuczne, naciągane. Nie czułam żadnych emocji, gdy mowa była o pomordowanych dziewczynach. Ciężko się to czytało.
3. Scarpetta - nazwisko jednej z bohaterek... Nie mam więcej pytań Wysoki Sądzie.

Dotrwałam tylko do 43 strony. Dalsze czytanie wyglądałoby jak tortury. I to nie jest tak, że to coś ze mną jest nie tak, że nie mam weny do czytania, czy coś w tym stylu. Wręcz przeciwnie. Gdy odłożyłam "Predatora", wzięłam do ręki " Nie do opisania" Laury Griffin. Wciągnęłam się od pierwszej strony. Już przeczytałam połowę, i jestem pod wrażeniem. Bardzo dobra książka.

Zastanawiałam się czy jest sens umieszczać tutaj tą "recenzje", ale postanowiłam, że was ostrzegę przed tą książką. Nie polecam z czystego serca!

21 komentarzy:

  1. Dawno nie czytałem aż tak negatywnej recenzji ,ale przynajmniej wiem po jaką książkę na pewno nie sięgnę :) Nazwisko bohaterki może jeszcze można wytłumaczyć tym, że to nie polska książka :)
    Ja tam zazwyczaj staram się doczytać do końca ale może istnieją takie, przy których bym nie dał rady. Nie chcę sprawdzać :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Już wiem czego się wystrzegać :) Ale skoro jest tak zła, to nie bez powodu. Może znajdę w bibliotece :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Robisz to na własną odpowiedzialność. Ale z drugiej strony jestem ciekawa jak Ty byś odebrał tą książkę :)

      Usuń
  3. A więc bedę się trzymać z daleka :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Każdy post "ku przestrodze" jest na wagę złota :) Aż dziw, że perypetie Scarpetty i Predatora mogą być takim gniotem.... ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Też byłam zaskoczona, że tak dobrze zapowiadająca się książka okazuje się takim niewypałem. Szkoda.

      Usuń
  5. Predator? Skojarzył mi się film ze Schwarzeneggerem, ale to chyba nie o tym jest ta książka ;) Ostrzeżenie przyjęte do wiadomości :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie :D Predator to nazwa programu badawczego, który ma za zadanie odpowiedzieć na pytanie "dlaczego" seryjni mordercy robią to, co robią.

      Usuń
  6. Uuuu, po takiej ocenie gwarantuję ci, że nie sięgnę po tą pozycję.

    OdpowiedzUsuń
  7. a zapowiadało się na ciekawą książkę - też sobie podaruje :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. I to na bardzo ciekawą... Niestety się zawiodłam.

      Usuń
  8. Będę ją mijać szerokim łukiem :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Będę skutecznie unikać tej książki. ;)

    OdpowiedzUsuń
  10. Bede miała na uwadze unikanie tej pozycji :) dzięki za ostrzeżenie :d

    OdpowiedzUsuń
  11. O rany, nazwisko Scarpetta rzeczywiście mówi samo za siebie, a skoro nie dałaś rady nawet doczytać tej książki do końca to chyba nie ma się co z nią męczyć :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ta książka mnie po prostu męczyła. Czytałam i nie wiedziałam co czytam. Więc stwierdziłam, że dalsze czytanie nie ma po prostu sensu.

      Usuń
  12. O to dzięki za ostrzeżenie :P. Bo mógłbym ją kiedyś niechcący przeczytać ze względu na okładkę i wydawnictwo :D.

    Pozdrawiam!
    Melon

    OdpowiedzUsuń

Staram się odpowiedzieć na każdy komentarz. Dziękuję za wizytę i zapraszam ponownie :)

Etykiety

recenzja z biblioteki thriller kryminał sensacja e-book 9/10 8/10 zakup własny 7/10 Albatros literatura współczesna zagraniczna stosik 10/10 fantasy Amber romans z półki Prószyński i S-ka autobiografia pamiętnik recenzja filmu Stephen King biografia 9+/10 horror literatura dziecięca/młodzieżowa pożyczone 5/10 6/10 Joanne Kathleen Rowling Mira Sandra Brown świat książki 7+/10 8+/10 Media Rodzina Wyzwanie - Biblioteczne Wyzwanie - Czytam literaturę amerykańską tag Czarna Owca Książnica MUZA Tess Gerritsen film polecam 2/10 4/10 James Patterson Literatura piękna Simon Beckett Wyzwanie - KLUCZNIK Znak konkurs literatura faktu literatura współczesna polska 30-Day Book Challenge Alex Kava CT David Baldacci Deborah Harkness Erica Spindler G+J Hachette Harlan Coben Kryminalne wyzwanie Mag Marginesy Nasza Księgarnia Nicholas Sparks Prima Sine Qua Non We need YA Wydawnictwo Literackie Zysk i S-ka egzemplarz recenzencki podsumowanie miesiąca 12 posterunek 12 rund 2 3/10 5+/10 6+/10 Alex Michaelides Alloma Gilbert Andrew Gross Andrew Miller Andrzej Sapkowski Anna Piecyk Anne Frasier Annie Proulx April Henry Aramis B.A Paris Bear Grylls Bukowy Las CIL Polska Camilla Läckberg Carlos Ruiz Zafon Cathy Glass Charlaine Harris Chris Tvedt Christopher Berry-Dee Claire Cook Colin Clark Colson Whitehead Corrine Sweet Czerwony smok David Lagercrantz David Peace David Shobin Downham Jenny Dziewiąta sesja E. L. James Fabryka słów Filia Francis Durbridge Frederick Forsyth Graham Masterton Gregg Hurwitz Hanna Łącka Heather Graham Holly Black Idealne matki Ira Levin Isabel Sterling Jack Higgins Jack Ketchum Jaguar James Thompson Jeanette Winterson Jenny Blackhurst Jo Nesbø Jodi Picoult John Boyne John Green Joy Fielding Julian Barnes KROPKA Kandi Steiner Katarzyna Michalak Katherine Stone Konrad Wojciechowski Krzysztof Koziołek Laura Griffin Laura Lippman Leigh Bardugo Leslie Alan Horvitz Liebster Blog Award Lifehouse Lisa Jackson Lucky Maria Turtschaninoff Marina Anderson Meg Cabot Megan Hart Michelle Kaminsky Młody Book Nicci French Nicholas Pileggi Nicholas i Micah Sparks Oficynka Olga Rudnicka Oscar Wilde PDF Pascal Patricia Cornwell Patrick McGrath Phantom Press International Pierwsze urodziny bloga REBIS Replika Richard Castle Ross MacDonald Ryszard Sadaj Rzeczpospolita Samantha Shannon Shari Lapena Sharon Owens Skrzat Sonia Draga Tahereh Mafi Vered Morgan Vesper Virginia C. Andrews W.A.B Wayne Theodore Wil Haygood Winston Groom Wojciech Chmielarz Wydawnictwo Dolnośląskie Wydawnictwo Kobiece Wyzwanie - Klasyka Horroru Zlatan Ibrahimović allegro chcę mieć dramat informacje klasyka obca literatura erotyczna literatura obyczajowa muzyka podsumowanie serii. regały na książki romasn science fiction serial superNOWA wygrane w konkursie wyzwanie Åsa Larsson Éric-Emmanuel Schmitt Łukasz Henel