06 sierpnia 2013

J. K. Rowling - Harry Potter i komnata tajemnic

Autor: J. K. Rowling 
Tytuł: Harry Potter i komnata tajemnic
Tytuł oryginalny: Harry Potter and the Chamber of Secrets
Kategoria: Literatura piękna
Gatunek: Fantasy
Cykle: Harry Potter (tom: 2)
Wydawnictwo: Media Rodzina
Tłumaczenie: Andrzej Polkowski
Rok wydania: 2000
Ilość stron: 355
Moja ocena: 10/10


Miałam lekki zastój, jeśli chodzi o czytanie. Jakoś nie mogłam się zabrać za Pottera, ani za nic innego. Taki mały książkowy dół... No ale jak już go (Pottera) dorwałam, to nie mogłam się oderwać. Cały czas zadaję sobie pytanie - dlaczego ja wcześniej się za tę serię nie wzięłam? Mój błąd, który staram się naprawić. Jeśli ktokolwiek z was zastanawiał się nad tym, czy sięgnąć po Pottera - Nie zastanawiajcie się dłużej. Te książki są warte poświęconego im czasu.

Przechodząc do rzeczy, a w sumie do recenzji, to druga część przygód z Harrym, zaczyna się od niego, w jego "rodzinnym" domu przy Privest Drive, u Dursleyów, gdzie spędza wakacje. Nie jest to ulubiona pora Harrego, z oczywistych względów - w domu traktowany jest jak powietrze, a czasami nawet jeszcze gorzej. W dniu 12 urodzin w domu Dursleyów ma odbyć się uroczysta kolacja. Zaproszeni goście są bardzo ważni, ważni dla pana Dursleya, dla jego interesów. Zadaniem Harrego jest siedzieć w pokoju i udawać, że go nie ma. Problem w tym, że w jego pokoju pojawia się "ktoś" nieznajomy. ZGREDEK! Ahh.. Jak ja go uwielbiam :) Najfajniejsza postać w tej części. Ale wracając do fabuły... Wszystko się komplikuje. W domu, podczas tej niewiarygodnie ważnej kolacji dochodzi do... Dziwnych wypadków. No ale od czego ma się przyjaciół? Z pomocą przychodzą Ron i jego bracia bliźniacy - Fred i George. Na ratunek przylatują latającym samochodem, przez który później będą mieli spore problemy. No ale najważniejsze jest to, że Harry jest wolny. Zabierają go do siebie do domu i tam spędzają resztę wakacji.

Jak wiadomo nic nie trwa wiecznie, wakacje dobiegają do końca, trzeba wracać do szkoły, do Hogwartu. Mimo, że u Weasleyów było mu bardzo dobrze, i spędził tam najszczęśliwszy okres w życiu, to jednak tęsknił za szkołą. Harry jak to Harry, kłopoty się go trzymają jak nikogo innego.
W tej części przyjdzie mu się zmierzyć z bardzo niebezpiecznym potworem ukrytym w Komnacie Tajemnic... Po drodze oczywiście będzie mnóstwo innych "spraw" do załatwienia przez niego, Rona i Hermionę
Zgredek. Czyż nie jest słodki? :)

Kolejna porcja przygód młodego czarodzieja i jego przyjaciół. Pojawia się Zgredek, który jest genialny! Szkoda, że tak mało go było (na początku i końcu książki). A jego próby, by uratować Harremu życie były przezabawne. Tak go chciał uratować, że o mało go nie zabił... Ahh ten Zgredek. Genialna istotka. Oczywiście pojawia się Ten-Którego-Imienia-Nie-Wolno-Wymawiać. Po raz kolejny spróbuje zabić Harrego. Po raz kolejny posłużył się czyimś ciałem. Kogo? Zapraszam do lektury :)

Ta książka jest napisana tak lekko, że nie wiadomo kiedy tak na prawdę dochodzimy do końca. Każdy rozdział to nowa przygoda głównych bohaterów. Każdy kolejny rozdział jest co raz ciekawszy. Nie sposób czytać tę książkę i się nudzić. Moim zdaniem jest to nie możliwe. Nie jestem fanką książek typu fantasy. Jakoś mnie one nie przekonują. Czytałam w dalekiej przeszłości kilka książek właśnie tego gatunku, i jakoś nie mogłam się do nich przekonać. Ale Potter to co innego. To jest po prostu dobre. Bardzo dobre.

Tak jak już pisałam kilkakrotnie - jeśli zastanawiacie się czy sięgnąć po tę serię - zróbcie to! Nie pożałujecie. Mam 22 lata, a jednak książka o czarodzieju, machającym swoją różdżką (bez skojarzeń!) mnie wciągnęła! Harry Potter jest dla każdego, w każdym wieku!


P.S Nie ma to jak pisanie recenzji i robienie obiadu jednocześnie. <3

22 komentarze:

  1. Uwielbiam tą serię, jest taka leciutka i tyle może nas nauczyć. ♥

    OdpowiedzUsuń
  2. Ja mam 19 i serie czytałam z 5 czy nawet 6 razy. Jest świetna :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. 6 razy? Pewnie znasz to dosłownie na pamięć :D

      Usuń
  3. Niedawno, w końcu zapoznałam się z pierwszym tomem Harrego Pottera i już wiem, co jest takiego wyjątkowego w tej serii. Po kolejne niedługo wybieram się do biblioteki.
    Pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
  4. A ja tej seri duzo zawdzieczam i mam do niej niesamowity sentyment! Cos teraz na blogach duzo czytam na temat tej seri! A jestem ciekawa, co takiego robilas na obiad? :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Boom na Pottera? Znowu? :D Obiad - frytki z paluszkami rybnymi ;D

      Usuń
  5. Zgadzam, ta saga niesamowicie wciąga i jest warta każdej poświęconej na nią minuty! Książki czytałam wszystkie, filmy też wszystkie oglądałam, ale uważam, że książki są o wiele lepsze! :D A jak Ci się spodobał Zgredek, to w kolejnych częściach też go trochę będzie :D

    OdpowiedzUsuń
  6. Uwielbiam Harry`ego i wcale się nie dziwię, że tak pochłonęła Cię lektura tej części. ;)

    OdpowiedzUsuń
  7. Bardzo miło wspominam ten cykl. Do tej pory stoi u mnie na półce :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Harry to Harry - już na zawsze będzie miał miejsce w moim sercu. Wspaniała seria :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Seria jest wspaniała. Pozostanie na zawsze w sercu :) Livresland.blogspot.com :*

    OdpowiedzUsuń
  10. Ach ten Harry :-). Chyba muszę powrócić do tej serii, bo już prawie nie pamiętaj jej magii!

    OdpowiedzUsuń
  11. Kiedyś w końcu przeczytam całą serię... :)

    OdpowiedzUsuń
  12. Nie czytałam żadnej części, obejrzałam kilka ekranizacji, ale mimo wszystko to nie moje klimaty:)

    OdpowiedzUsuń
  13. Grunt żeby obiad się nie przypalił:) A do Harrego nikt mnie nie musi zachęcać:)

    OdpowiedzUsuń
  14. Ten tom wspominam z pewnym rozrzewnieniem bo był o pierwszym przeze mnie przeczytanym. Nie wiedziałam kim jest Harry, Ron czy Hermiona. Seria wciąga to fakt ;)

    OdpowiedzUsuń
  15. Zachwyca tak samo nawet po latach :)

    OdpowiedzUsuń

Staram się odpowiedzieć na każdy komentarz. Dziękuję za wizytę i zapraszam ponownie :)

Etykiety

recenzja z biblioteki thriller kryminał sensacja e-book 9/10 8/10 zakup własny 7/10 Albatros literatura współczesna zagraniczna stosik 10/10 fantasy Amber romans z półki Prószyński i S-ka autobiografia pamiętnik recenzja filmu Stephen King biografia 9+/10 horror literatura dziecięca/młodzieżowa pożyczone 5/10 6/10 Joanne Kathleen Rowling Mira Sandra Brown świat książki 7+/10 8+/10 Media Rodzina Wyzwanie - Biblioteczne Wyzwanie - Czytam literaturę amerykańską tag Czarna Owca Książnica MUZA Tess Gerritsen film polecam 2/10 4/10 James Patterson Literatura piękna Simon Beckett Wyzwanie - KLUCZNIK Znak konkurs literatura faktu literatura współczesna polska 30-Day Book Challenge Alex Kava CT David Baldacci Deborah Harkness Erica Spindler G+J Hachette Harlan Coben Kryminalne wyzwanie Mag Marginesy Nasza Księgarnia Nicholas Sparks Prima Sine Qua Non We need YA Wydawnictwo Literackie Zysk i S-ka egzemplarz recenzencki podsumowanie miesiąca 12 posterunek 12 rund 2 3/10 5+/10 6+/10 Alex Michaelides Alloma Gilbert Andrew Gross Andrew Miller Andrzej Sapkowski Anna Piecyk Anne Frasier Annie Proulx April Henry Aramis B.A Paris Bear Grylls Bukowy Las CIL Polska Camilla Läckberg Carlos Ruiz Zafon Cathy Glass Charlaine Harris Chris Tvedt Christopher Berry-Dee Claire Cook Colin Clark Colson Whitehead Corrine Sweet Czerwony smok David Lagercrantz David Peace David Shobin Downham Jenny Dziewiąta sesja E. L. James Fabryka słów Filia Francis Durbridge Frederick Forsyth Graham Masterton Gregg Hurwitz Hanna Łącka Heather Graham Holly Black Idealne matki Ira Levin Isabel Sterling Jack Higgins Jack Ketchum Jaguar James Thompson Jeanette Winterson Jenny Blackhurst Jo Nesbø Jodi Picoult John Boyne John Green Joy Fielding Julian Barnes KROPKA Kandi Steiner Katarzyna Michalak Katherine Stone Konrad Wojciechowski Krzysztof Koziołek Laura Griffin Laura Lippman Leigh Bardugo Leslie Alan Horvitz Liebster Blog Award Lifehouse Lisa Jackson Lucky Maria Turtschaninoff Marina Anderson Meg Cabot Megan Hart Michelle Kaminsky Młody Book Nicci French Nicholas Pileggi Nicholas i Micah Sparks Oficynka Olga Rudnicka Oscar Wilde PDF Pascal Patricia Cornwell Patrick McGrath Phantom Press International Pierwsze urodziny bloga REBIS Replika Richard Castle Ross MacDonald Ryszard Sadaj Rzeczpospolita Samantha Shannon Shari Lapena Sharon Owens Skrzat Sonia Draga Tahereh Mafi Vered Morgan Vesper Virginia C. Andrews W.A.B Wayne Theodore Wil Haygood Winston Groom Wojciech Chmielarz Wydawnictwo Dolnośląskie Wydawnictwo Kobiece Wyzwanie - Klasyka Horroru Zlatan Ibrahimović allegro chcę mieć dramat informacje klasyka obca literatura erotyczna literatura obyczajowa muzyka podsumowanie serii. regały na książki romasn science fiction serial superNOWA wygrane w konkursie wyzwanie Åsa Larsson Éric-Emmanuel Schmitt Łukasz Henel