30 grudnia 2012

Alex Kava - Dotyk zła


Wydawnictwo - Mira
Rok wydania - 2000
Ilość stron - 490
Moja ocena - 10/10



Wstyd się przyznać, ale jest to moja pierwsza książka tej autorki. Jako fanka kryminałów, thrillerów dużo czytałam o Kavie, ale jakoś nigdy nie mogłam natrafić na jej książki w bibliotece (czytelnicy w moim miasteczku widocznie wiedzą co dobre :) ) Na szczęście jakimś cudem na półce leżała i czekała na mnie ta książka. 

Żeby określić wam właściwie jednym słowem tą książkę, muszę użyć słowa: ZAJEBISTA! Początek przygody z książkami Kavy uważam za bardzo, bardzo, bardzo udany!

Jeśli chodzi o fabułę, to mamy psychopatycznego mordercę, który zabija małych chłopców. Z początku podejrzanym jest Ronald Jeffreys - morderca, który został stracony kilka miesięcy wcześniej za zabójstwo 3 innych chłopców. Czy to możliwe, że Jeffreys powstał z grobu i zabija ponownie? Niestety prawda jest o wiele bardziej brutalna. Sprawę próbuje rozwiązać miejscowy szeryf - Nick Morelli oraz agentka FBI, specjalizująca się w tworzeniu portretów psychologicznych morderców - Maggie O`Dell.

Fantastyczna książka, która przez ponad 500 stron zapewnia czytelnikowi jazdę bez trzymanki. Napisana tak, że czytając nawet nie wiadomo kiedy jest się już w połowie książki. 103 rozdziały obrazują nam uczucia, emocje każdego z bohaterów. Każdy rozdział poświęcony jest innej scenie, ale jako całość wszystko się idealnie łączy. Co do zabójcy, to od samego początku wiedziałam kto nim jest. Ale czy to przeszkadzało dalszemu czytaniu? NIE! Zakończenie pierwsza klasa. Nie spodziewałam się niczego podobnego. Myślałam, że złapią zabójcę, wsadzą go do więzienia i po sprawie. Nic z tych rzeczy. Książka kończy się tak, że żeby dowiedzieć się jakie są dalsze losy bohaterów trzeba sięgnąć po książkę "W ułamku sekundy". Teraz nie pozostaje mi nic innego jak upolować ją w bibliotece. Bo po prostu muszę się dowiedzieć, co dalej będzie z agentką O`Dell i jej prześladowcą...

Ale żeby nie było tak słodko, muszę wymienić kilka wad, które moim skromnym zdaniem były dość dokuczliwe podczas czytania. Po pierwsze - tłumaczenie. Było kilka literówek, niektóre zdania były bez ładu i składu. Po drugie - wątek miłosny. Między Maggie a Nickiem zaczyna się coś dziać. Te ich zalotne spojrzenia, przypadkowe, niewinne dotknięcia... Wszystko by było fajnie, gdyby nie to, że Kava co chwile nam przypomina o tym, jaką to wielką ochotę mają na siebie główni bohaterowie. Ja rozumiem, że wątek miłosny w takiej książce to właściwie standard, ale tutaj jest tego za dużo. Gdyby nie obszerny opis ich uczuć do siebie, książka była by o spory kawałek cieńsza. 

Idealny thriller psychologiczny, dzięki któremu mam jeszcze większą ochotę na inne książki pani Kavy. Polecam tą książkę każdemu, bo pomimo wad, jest to książka warta przeczytania, a 500 stron nie powinno was odstraszyć, wręcz przeciwnie. :) 

25 komentarzy:

  1. Lubie kryminaly:)
    Pozdrawiam i zapraszam do mnie :)
    booksloovers13xd.blogspot.com - o książkach
    moviesloovers.blogspot.com - o filmach

    OdpowiedzUsuń
  2. Bardzo lubię książki Kavy, cykl z Maggie jest świetny, ale prawdę mówiąc te początkowe tomy są najlepsze, potem robi się już przeciętnie.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Większość serii ma to do siebie, że z czasem robi się nudno. No ale zobaczymy :)

      Usuń
  3. Skoro zajebista to na pewno muszę przeczytać, nie ma innej opcji.:D
    A co do "Nikomu nie powiem" - jak tylko wpadnie w moje ręce to na pewno do niej zaglądnę.:P

    OdpowiedzUsuń
  4. Ja jako fanka kryminałów, również jeszcze nie czytałam żadnej pozycji tej autorki, ale kompletnie brak mi czasu. Za dużo nieprzeczytanych książek wala mi się w domu, żeby chodzić i wypożyczać coś w bibliotece.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Też mam mnóstwo książek nieprzeczytanych na półce, ale będąc w bibliotece nie mogę się oprzeć wypożyczeniu kilku fajnych książek :)

      Usuń
  5. Też nie czytałam jeszcze żadnej książki tej autorki, ale widzę, że muszę to nadrobić:)

    OdpowiedzUsuń
  6. Wysoka nota, więc z przyjemnością przeczytam:)

    OdpowiedzUsuń
  7. Uwielbiam tę autorkę, a książka jedna z lepszych :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Dziękuję za odwiedziny mojego bloga i dodanie mnie do obserwowanych. Zaraz postąpię tak samo :)
    Ja tam szczególną fanką Alex Kavy nie jestem, jednak moja mama uwielbia kryminały. Jak tylko przyniosłam z biblioteki jedną książkę tej autorki to od razu jej dałam do przeczytania.
    Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  9. Czytałam kilka książek z serii o agentce O'Dell i muszę przyznać, że są to całkiem interesujące kryminały. Powyższej pozycji nie znam, ale chętnie ją poszukam i przeczytam.

    OdpowiedzUsuń
  10. Nie jestem fanką kryminałów i niezbyt często je czytam. Jednak zaciekawiłaś mnie i zachęciłaś do przeczytania tej książki :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Ja również nie przepadam za takimi książkami, ale wiem, że książka faktycznie jest dobra, bo moja mama jest fanką twórczości Alex Kava i czytała ją :)
    Bardzo dobra i ciekawa recenzja :3 Pozdrawiam serdecznie xD

    OdpowiedzUsuń
  12. Ostatnio polubiłam kryminały :D kiedyś sięgne.

    Bardzo fajnie piszesz, czytam Twoje recenzje z przyjemnością :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie pożałujesz :) Dziękuję i zapraszam częściej :)

      Usuń
  13. Też czytałam ją w tym roku i zrobiła na mnie wrażenie :)
    Choć czytałam ją gdzieś na początku roku to pozostaje w moim prywatnym Top 10 książek przeczytanych w tym roku.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja również umieszczam ją w TOP 10 książek przeczytanych w tym roku. :)

      Usuń
  14. nie znam twórczości autorki, ale nie jestem fanką kryminałów i raczej szybko jej nie poznam, ale kto wie co przyniesie 2013 r

    OdpowiedzUsuń
  15. Muszę zapoznać się z twórczością tej autorki :-)

    OdpowiedzUsuń
  16. O, wzięłaś się za Kave. Ja ciągle mam w planach, bo chwilowo jestem zasypana prezentami świąteczno-urodzinowymi i jakbym jeszcze poszła do biblioteki chyba utopiłabym się pod książkami :)

    OdpowiedzUsuń
  17. Bardzo lubię Maggie - moim zdaniem to najlepsza bohaterka powieściowych thrillerów, o jakiej kiedykolwiek napisano. Seria Kavy z jej udziałem to prawdziwy majstersztyk - obok książek o Rhymie i Sachs Deavera pisze moim zdaniem najlepsze thrillery, które można czytać w kółko, bez chwili przerwy:)

    OdpowiedzUsuń
  18. Ja też wstydzę się przyznać, że nie czytałam jeszcze książki tej autorki. Oj chyba nadrobię zaległości. :P

    OdpowiedzUsuń
  19. moim zdaniem ta ksiązka pozostaje najlepszą w dorobku Alex Kavy :)

    OdpowiedzUsuń

Staram się odpowiedzieć na każdy komentarz. Dziękuję za wizytę i zapraszam ponownie :)

Etykiety

recenzja z biblioteki thriller kryminał sensacja e-book 9/10 8/10 zakup własny 7/10 Albatros literatura współczesna zagraniczna stosik 10/10 fantasy Amber romans z półki Prószyński i S-ka autobiografia pamiętnik recenzja filmu Stephen King biografia 9+/10 horror literatura dziecięca/młodzieżowa pożyczone 5/10 6/10 Joanne Kathleen Rowling Mira Sandra Brown świat książki 7+/10 8+/10 Media Rodzina Wyzwanie - Biblioteczne Wyzwanie - Czytam literaturę amerykańską tag Czarna Owca Książnica MUZA Tess Gerritsen film polecam 2/10 4/10 James Patterson Literatura piękna Simon Beckett Wyzwanie - KLUCZNIK Znak konkurs literatura faktu literatura współczesna polska 30-Day Book Challenge Alex Kava CT David Baldacci Deborah Harkness Erica Spindler G+J Hachette Harlan Coben Kryminalne wyzwanie Mag Marginesy Nasza Księgarnia Nicholas Sparks Prima Sine Qua Non We need YA Wydawnictwo Literackie Zysk i S-ka egzemplarz recenzencki podsumowanie miesiąca 12 posterunek 12 rund 2 3/10 5+/10 6+/10 Alex Michaelides Alloma Gilbert Andrew Gross Andrew Miller Andrzej Sapkowski Anna Piecyk Anne Frasier Annie Proulx April Henry Aramis B.A Paris Bear Grylls Bukowy Las CIL Polska Camilla Läckberg Carlos Ruiz Zafon Cathy Glass Charlaine Harris Chris Tvedt Christopher Berry-Dee Claire Cook Colin Clark Colson Whitehead Corrine Sweet Czerwony smok David Lagercrantz David Peace David Shobin Downham Jenny Dziewiąta sesja E. L. James Fabryka słów Filia Francis Durbridge Frederick Forsyth Graham Masterton Gregg Hurwitz Hanna Łącka Heather Graham Holly Black Idealne matki Ira Levin Isabel Sterling Jack Higgins Jack Ketchum Jaguar James Thompson Jeanette Winterson Jenny Blackhurst Jo Nesbø Jodi Picoult John Boyne John Green Joy Fielding Julian Barnes KROPKA Kandi Steiner Katarzyna Michalak Katherine Stone Konrad Wojciechowski Krzysztof Koziołek Laura Griffin Laura Lippman Leigh Bardugo Leslie Alan Horvitz Liebster Blog Award Lifehouse Lisa Jackson Lucky Maria Turtschaninoff Marina Anderson Meg Cabot Megan Hart Michelle Kaminsky Młody Book Nicci French Nicholas Pileggi Nicholas i Micah Sparks Oficynka Olga Rudnicka Oscar Wilde PDF Pascal Patricia Cornwell Patrick McGrath Phantom Press International Pierwsze urodziny bloga REBIS Replika Richard Castle Ross MacDonald Ryszard Sadaj Rzeczpospolita Samantha Shannon Shari Lapena Sharon Owens Skrzat Sonia Draga Tahereh Mafi Vered Morgan Vesper Virginia C. Andrews W.A.B Wayne Theodore Wil Haygood Winston Groom Wojciech Chmielarz Wydawnictwo Dolnośląskie Wydawnictwo Kobiece Wyzwanie - Klasyka Horroru Zlatan Ibrahimović allegro chcę mieć dramat informacje klasyka obca literatura erotyczna literatura obyczajowa muzyka podsumowanie serii. regały na książki romasn science fiction serial superNOWA wygrane w konkursie wyzwanie Åsa Larsson Éric-Emmanuel Schmitt Łukasz Henel