17 października 2013

Camilla Läckberg "Zamieć śnieżna i woń migdałów"



Młody policjant, Martin, na tydzień przed świętami jedzie na wyspę Valön, położonej w sąsiedztwie z wyspą Fjällbacki, by poznać rodzinę swojej dziewczyny. Podczas kolacji dochodzi do tragedii - najstarszy z rodziny Liljecronas - Ruben, dostaje jakiegoś ataku i umiera. Martin od razu orientuje się, że starszy mężczyzna właśnie został otruty. Zabawa zaczyna się wtedy, gdy wychodzi na jaw, że każdy z członków  rodziny mógł zabić. Dlaczego? Oczywiście dla pieniędzy. Wyjazd z wyspy jest niemożliwy, bo właśnie rozpętała się największa burza w stuleciu. 

Jest to moje pierwsze spotkanie z panią Läckberg i muszę przyznać, że niezbyt udane. Dlaczego? Otóż dlatego, że "Zamieć śnieżna i woń migdałów" to nie książka, a opowiadanie, na dodatek kiepskie. Wiem, że już gdzieś kiedyś czytałam/oglądałam coś, co fabułą przypominało tę historię. Malutka wyspa, ludzie uwięzieni w domu, trup, każdy ma motyw, by zabić... Nic nowego. To już było, a ja nie lubię czytać podobnych historii kilka razy. 

Najbardziej co mnie zaskoczyło, to cena tej książki. 29,99! Czysty absurd! Dać 30 zł za książkę, która ma niecałe 150 stron? Fakt, że jest w twardej okładce i ogólna oprawa jest ładna dla oka, no ale bez przesady. Ja na szczęście mam tę książkę z biblioteki, ale szczerze współczuje tym, którzy kupili tę książkę za absurdalne 30 zł.

Oczywiście nie zrażam się do tej autorki. Zdecydowanie mam ochotę na inne jej książki. Po prostu źle trafiłam za pierwszym razem. Zdarza się :) 

4/10


Tytuł oryginalny: Snöstorm och mandeldoft
Wydawnictwo: Czarna Owca
Tłumaczenie: Inga Sawicka
Rok wydania: 2012
Ilość stron: 143

24 komentarze:

  1. Skoro to taka przeciętna książka to ja jej jednak podziękuje tym bardziej, że cena jest wygórowana w porównaniu do jej objętości.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wygórowana to mało powiedziane. To jest po prostu przegięcie... Sama wiesz czego :)

      Usuń
  2. Mi ta książka przypominała klimatem i pomysłem kryminały Agathy Christie, też poczułam się rozczarowana lekturą. Cieszę się, że mimo wszystko się nie zrażasz, bo saga kryminalna autorki wypada już o wiele lepiej. :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie mogę oceniać autorki po jednej, tak cieniutkiej książce :) Trzeba dać jej szansę się wybronić :D

      Usuń
  3. Ksiazke mam, na szczescie z wymiany... Szkoda, ze tak slabo wypadla w twojej ocenie...

    OdpowiedzUsuń
  4. Tak słyszałam. Kiepskie recenzje zbiera ta krótka książeczka, a szkoda - bo zarówno okładka, jak i w ogóle wydanie jest bardzo ładne. Oglądałam ją i bardzo mi się wizualnie spodobała, ale nie kupiłam - czy tylko ja tak mam, że wolę kupić książkę 500-stronicową, niż 140, jeśli kosztują tyle samo? ;) Ale tu przynajmniej miałam nosa. Lackberg skrywa przede mną jeszcze całą serię, poza "Księżniczką z lodu", i na tym poprzestanę.

    OdpowiedzUsuń
  5. Pierwszy raz słyszę o tym tytule ale już wiem że po nią nie sięgnę. Raz czytałam coś tej autorki, co prawda już nie pamiętam tytułu ale za dobrze to też jej nie wspominam.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja się nie zrażam, ale póki co mam inne książki do czytania :)

      Usuń
  6. Dobrze, że się nie zrażasz, bo choć osobiście nie czytałam żadnej książki tej autorki, to czytałam wiele pozytywnych recenzji jej książek i myślę, że po prostu trawiłaś na nieco gorszą książke tej autorki.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Chyba raczej najgorszą, w całym jej dorobku. Ale nie, nie zrażam się. Dam kolejną szansę. Jestem dość łaskawa :D

      Usuń
  7. ja tak samo czytałam wiele pozytywnych recenzji, i od dawna chciałabym spróbować z tą autorką, ale jakoś nigdy nie mogę się przekonać.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie zaczynaj od "Zamieć śnieżna i woń migdałów". W ogóle omijaj tę książkę z daleka :D

      Usuń
  8. Kiedyś kupowałem grube cegły w twardej oprawie za 30 złotych... Cóż, takie przyszły czasy, każdy próbuje wyciągnąć z książki jak największą kwotę. Taka twarda okładka to koszt kilkunastu groszy, a cena wyższa o 5-10 zł ;-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Teraz książka, która ma 200 stron, zwykłą okładkę kosztuje 35 zł... Paranoja.

      Usuń
  9. Czytałam jakiś czas temu i zgadzam się z Tobą - nie jest to najlepsza książka autorki, ale seria o Fjallback bardzo mi się podoba.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Będę polować na książki z serii o Fjallback.

      Usuń
  10. Uważam że to właśnie podsumowanie stylu tej autorki - wg mnie Lackberg pisze słabo i raczej nie zmienię zdania.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Czy słabo czy dobrze, powiem po przeczytaniu czegoś grubszego od Lackberg.

      Usuń
  11. "Zamieć śnieżna i woń migdałów" to moje pierwsze spotkanie z twórczością Lackberg. Co prawda, nie zachwyciła mnie, ale też nie zniechęciła, dlatego na pewno dam szansę autorce. Jeśli chodzi o cenę tej pozycji, to zgadzam się, że jest ona grubą przesadą.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Czyli mamy dokładnie takie samo zdanie na ten temat :)

      Usuń
  12. Szkoda, że średnio Ci się podobała, bo właśnie chciałam ją niebawem czytać:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jeśli masz ją z biblioteki, czy ogólnie pożyczoną to ok, przeczytaj. Fajerwerków nie ma, ale przeczytać można. Jeśli ją kupiłaś - przepłaciłaś.

      Usuń

Staram się odpowiedzieć na każdy komentarz. Dziękuję za wizytę i zapraszam ponownie :)

Etykiety

recenzja z biblioteki thriller kryminał sensacja e-book 9/10 8/10 zakup własny 7/10 Albatros literatura współczesna zagraniczna stosik 10/10 fantasy Amber romans z półki Prószyński i S-ka autobiografia pamiętnik recenzja filmu Stephen King biografia 9+/10 horror literatura dziecięca/młodzieżowa pożyczone 5/10 6/10 Joanne Kathleen Rowling Mira Sandra Brown świat książki 7+/10 8+/10 Media Rodzina Wyzwanie - Biblioteczne Wyzwanie - Czytam literaturę amerykańską tag Czarna Owca Książnica MUZA Tess Gerritsen film polecam 2/10 4/10 James Patterson Literatura piękna Simon Beckett Wyzwanie - KLUCZNIK Znak konkurs literatura faktu literatura współczesna polska 30-Day Book Challenge Alex Kava CT David Baldacci Deborah Harkness Erica Spindler G+J Hachette Harlan Coben Kryminalne wyzwanie Mag Marginesy Nasza Księgarnia Nicholas Sparks Prima Sine Qua Non We need YA Wydawnictwo Literackie Zysk i S-ka egzemplarz recenzencki podsumowanie miesiąca 12 posterunek 12 rund 2 3/10 5+/10 6+/10 Alex Michaelides Alloma Gilbert Andrew Gross Andrew Miller Andrzej Sapkowski Anna Piecyk Anne Frasier Annie Proulx April Henry Aramis B.A Paris Bear Grylls Bukowy Las CIL Polska Camilla Läckberg Carlos Ruiz Zafon Cathy Glass Charlaine Harris Chris Tvedt Christopher Berry-Dee Claire Cook Colin Clark Colson Whitehead Corrine Sweet Czerwony smok David Lagercrantz David Peace David Shobin Downham Jenny Dziewiąta sesja E. L. James Fabryka słów Filia Francis Durbridge Frederick Forsyth Graham Masterton Gregg Hurwitz Hanna Łącka Heather Graham Holly Black Idealne matki Ira Levin Isabel Sterling Jack Higgins Jack Ketchum Jaguar James Thompson Jeanette Winterson Jenny Blackhurst Jo Nesbø Jodi Picoult John Boyne John Green Joy Fielding Julian Barnes KROPKA Kandi Steiner Katarzyna Michalak Katherine Stone Konrad Wojciechowski Krzysztof Koziołek Laura Griffin Laura Lippman Leigh Bardugo Leslie Alan Horvitz Liebster Blog Award Lifehouse Lisa Jackson Lucky Maria Turtschaninoff Marina Anderson Meg Cabot Megan Hart Michelle Kaminsky Młody Book Nicci French Nicholas Pileggi Nicholas i Micah Sparks Oficynka Olga Rudnicka Oscar Wilde PDF Pascal Patricia Cornwell Patrick McGrath Phantom Press International Pierwsze urodziny bloga REBIS Replika Richard Castle Ross MacDonald Ryszard Sadaj Rzeczpospolita Samantha Shannon Shari Lapena Sharon Owens Skrzat Sonia Draga Tahereh Mafi Vered Morgan Vesper Virginia C. Andrews W.A.B Wayne Theodore Wil Haygood Winston Groom Wojciech Chmielarz Wydawnictwo Dolnośląskie Wydawnictwo Kobiece Wyzwanie - Klasyka Horroru Zlatan Ibrahimović allegro chcę mieć dramat informacje klasyka obca literatura erotyczna literatura obyczajowa muzyka podsumowanie serii. regały na książki romasn science fiction serial superNOWA wygrane w konkursie wyzwanie Åsa Larsson Éric-Emmanuel Schmitt Łukasz Henel